alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkIcons/Communication/USP/Cash-deliveryIcons/Communication/USP/Delivery-eveningIcons/Communication/USP/Delivery-same-dayIcons/Communication/USP/Delivery-storeusp-deliveryIcons/Communication/USP/Exchangeusp-free-returnsIcons/Communication/USP/Gift-cardIcons/Communication/USP/KlarnaIcons/Communication/USP/Salearrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
adidas
adidas / září 2019

PLNOU PAROU VPŘED. SMĚŘUJ DÁL. PŘEKONEJ SVÉ HRANICE. BOJUJ OD STARTU AŽ DO CÍLE.

Závodní sezóna se blíží. Začíná se pořádně trénovat. Je nejvyšší čas běhat pravidelně a držet si tempo. Natasha nám řekne, co je pro ni motivací během finálního tréninku.

SEZNAM SE S NATASHOU

Natasha se dříve věnovala vrcholové atletice. Dnes se zaměřuje na fitness a modeling a ke své práci přistupuje zodpovědně a energicky. Zeptali jsme se jí na běhání i na to, jak zvládá závěrečnou fázi tréninku před začátkem závodu.

MÁŠ NĚJAKOU RADU, JAK PŘEKONAT VLASTNÍ NECHUŤ K TRÉNINKU?

To je pořád dokola! Haha. U mě hodně zafungovalo to, co mi před pár lety řekla jedna kamarádka: „Trénovat je jako čistit si zuby – než vyjdeš z domu, vždycky si vyčistíš zuby.“ A ke cvičení musíš přistupovat stejně. Musí se stát natolik důležitou součástí tvého životního stylu, že si na něho nemusíš hledat čas – spíš naopak, nemělo by se ti stát, že ti na cvičení nevyjde čas.

Zjisti, v kterou denní dobu ti cvičení nejvíc vyhovuje, kdy jsi fyzicky nejvýkonnější a pevně odhodlaná. U mě je to ráno. Pokud jde o trénink, řídím se vlastním heslem: „ZVLÁDNI TO DO DESÁTÉ,“ protože VÍM, že pokud to nezvládnu hned ráno, ještě než se roztočí každodenní kolotoč plný práce, různých úkolů a neočekávaných zvratů, člověk se taky chce najíst, něco si užít …, tak už se ten den k tréninku nedostanu.


training-fw19-bras-and-tights-story-page-image-portrait-sep

Pořád si připomínám si, že svého rozhodnutí začít trénovat nelituju. Nejtěžší ale není samotný trénink, nejtěžší je vstát a jít na to. Připrav se tak, aby ses neměla na co vymluvit, takže s sebou VŽDY nos tréninkové oblečení a místo na úsilí, které musíš při tréninku vynaložit, mysli spíš na to, co ti to přinese. Zaměř se na dobrý pocit z odvedené práce a hrdost na dosažené výsledky.

Zkus to. Můžu potvrdit, že to opravdu funguje. I když je trénování do určité míry rutina, snažím se tréninky obměňovat. Vždycky se nejdřív zamyslím nad tím, co mi bude duševně a emočně vyhovovat. Jsem šťastná? Nebo smutná? Jsem skleslá? Nebo plná energie? Různý styl cvičení působí na různé části našeho mozku i na naše emoce. Takže otázka: „Co dnes vlastně potřebuju?“ a volba vhodného tréninku (například běh, jóga, posilování, box, spinning atd.) je ZÁKLAD! Není nic horšího, než když má člověk pocit, že mu trénink nedal to, co opravdu POTŘEBUJE. A z vlastní zkušenosti můžu říct, že se to stává, když trénink probíhal „podle plánu“, ale ne tak, jak „potřebovalo“ tvoje tělo a mysl.

Chce to přistupovat ke cvičení flexibilně a zohlednit svůj aktuální stav. Pokud je trénink v souladu s tím, co v daný den tvoje tělo a tvoje mysl potřebují, poznáš to tak, že se do cvičení nebudeš muset nutit – bude se ti CHTÍT cvičit, protože to budeš vnímat spíš jako terapii a relaxaci než jako povinnost.

training-fw19-bras-and-tights-story-page-image-landscape-1-sep

Moc ráda běhám, protože běh uvolňuje mysl a myšlenky mohou proudit naprosto volně, takže člověk cítí skutečné spojení s okolním světem. Cítí, že ho skutečně dýchá, že ho vidí a vnímá ho i svými chodidly.


MÁŠ OBLÍBENÉ NĚJAKÉ SPECIÁLNÍ CVIKY NEBO TRÉNINKOVÉ METODY?

Obecně upřednostňuju kombinaci sprintu a vytrvalostního běhu, abych rovnoměrně zatěžovala pomalá i rychlá svalová vlákna. Když se některý den víc zaměřím na sprinty, rozehřeju se několika cviky, abych si rozcvičila příslušné svaly. Rychlá a jednoduchá rozcvička před KAŽDÝM během, ale hlavně před tréninkem v rychlém tempu, zahrnuje koníčky, zakopávání a výpady. Dávám si tři rychlé série tam a zpátky na vzdálenost asi 30–40 metrů. Tím si rozcvičím hýžďové svalstvo, trup, kyčle, podkolenní šlachy, stehna i lýtka. VŠECHNO musí být zahřáté, aby nedošlo k poranění a svaly při sprintu nebo rychlém běhu dobře reagovaly. A nikdy nevynechej krátký strečink před tréninkem i po tréninku. Tělo pak podá lepší výkon a po cvičení se rychleji zotaví.



training-fw19-bras-and-tights-story-page-image-landscape-2-sep

Pro udržení nadšení z tréninku je podle mě nejdůležitější určitá zvídavost. Co když vezmu doleva místo doprava? Kam ta ulice vede? Jsem zvědavá, jestli to tentokrát zvládnu rychleji. Co když jeden úsek zasprintuju a další vezmu poklusem?


JAK OBMĚŇUJEŠ TRÉNINK, KDYŽ JSI DELŠÍ DOBU NA JEDNOM MÍSTĚ, ABY TĚ TO POŘÁD BAVILO?

Pro udržení nadšení z tréninku je podle mě nejdůležitější určitá zvídavost. Co když vezmu doleva místo doprava? Kam ta ulice vede? Jsem zvědavá, jestli to tentokrát zvládnu rychleji. Co když jeden úsek zasprintuju a další vezmu poklusem? Dnes se třeba zaměřím víc na zpevnění celého trupu, nebo můžu pracovat na fyzičce…

Mezi moje nejoblíbenější způsoby, jak oživit rutinu, je vyběhnout bez sluchátek. Poprvé se mi to stalo jen náhodou. Byla jsem na cestách a sluchátka jsem zapomněla doma. Nejdřív mě to rozhodilo, říkala jsem si: „Čím se teď rozptýlím, až mě začnou pálit svaly?“ Ale zjistila jsem, že je to vlastně docela fajn. Místo abych na to nemyslela, jsem se do toho ponořila a soustředila se na vlastní dech. Jako když se v józe snažíš dýchat v souladu s pohybem. Naslouchala jsem svému tělu a následovala jeho rytmus. Začala jsem vnímat, jak cvrlikají ptáci a vane vítr. Bylo to, jako by se mi zostřily smysly. Místo hudby jsem tak vnímala okolní svět. Nebylo to sice tak snadné rozptýlení jako se sluchátky v uších, ale o to lepší pocit jsem ze cvičení měla.


JAK HODNOTÍŠ PODPRSENKU STRONGER FOR IT?

Na téhle podprsence se mi líbí, že dobře zpevňuje, ale nikde neškrtí a neomezuje. Materiál je příjemně hebký a odolný. Líbí se mi, že si můžu upravit ramínka, a protože jsou překřížená, tak při běhu nesklouzávají, což mě vždycky dokáže vytočit.
KOUPIT PODPRSENKU STRONGER FOR IT



A OSLOVILY TĚ I LEGÍNY HOW WE DO?

Legíny jsou dokonalé. Kompresní tak akorát, aby zpevnily potřebné partie, a přitom pružné, takže nemám pocit, že by mě omezovaly v pohybu.
KOUPIT LEGÍNY HOW WE DO

adidas / září 2019